بلفاروپلاستی (اصلاح پلک چشم)

بلفاروپلاستی (اصلاح پلک چشم)

بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک درمان مناسبی برای افرادی است که دچار افتادگی و پف غیر طبیعی در یک یا هر دو پلک خود هستند.

با افزایش سن، پلک شل و آویزان می شود و دلیل این امر کاهش خاصیت ارتجاعی و تولید کلاژن و الاستین است که باعث تغییر در شادابی ، رنگ و ضخامت پوست می گردد و چروکها به مرور نمایان خواهند شد. با عمل بلفاروپلاستی پوست اضافه برداشته شده و در واقع پلک کوتاه تر می شود. مدتی بعد از عمل، چشم ها بازتر و دید چشم بهتر می شود.

در صورتیکه پلک ها بسیار پف آلود و ورم کرده باشد، با برداشتن چربی اضافه که بصورت بالشتی از چربی در زیر پوست پلک فوقانی قرار گرفته، تورم اضافی و حالت پف کردگی برطرف شده و پشت چشم خالی شده و زیباتر به نظر می رسد. در این حالت مدتی پس از عمل چشم ها درشت تر و بازتر دیده می شوند.

عوامل ایجاد افتادگی پلک

افزایش سن

جنبه وراثتی

بیماری تیروئید

قرار گرفتن در معرض اشعه افتاب به مدت طولانی

روش انجام عمل بلفاروپلاستی

در روش جدید بلفاروپلاستی، برش ها با کمک لیزر ایجاد می شوند و بسیار ظریف خواهند بود .بخیه ها نیز باید دقیق و با ظرافت زده شود تا اثر آن در آینده دیده نشود. نخ بخیه جذبی نیز چندان توصیه نمی شود چرا که پلکها مدام در حال حرکت هستند و امکان شل شدن بخیه ها وجود دارد.

در جراحی پلک بالا ، برش در محل چین خوردگی پلک بالا زده می شود . به همین خاطر پس از بهبودی ، اثر بخیه در پلک چندان دیده نمیشود، به ویژه وقتی چشمها باز باشند.

دوران نقاهت و مراقبتهای بعد از عمل

در پایان جراحی محل برش و بخیه ها با پماد چرب میشود و نیازی به پانسمان و بسته شدن چشم وجود ندارد.

توصیه میشود که پس از عمل 24 تا 48 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنیدو سرتان را بالا نگه داریدو به صورت نیمه نشسته استراحت کنید.

معمولا ورم و کبودی پس از چند روز به حد اکثر می رسد و ظرف 2 هفته بر طرف می گردد.

یکی دو هفته پس از عمل پلک ها ترشحات خفیف یا حالت چسبندگی دارند مصرف قطره های مناسب به رفع این حالت کمک میکند.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *